شناسهٔ خبر: 171872 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری:

نخستین کارخانه تولید پهپادهای غیرنظامی در شرق کشور افتتاح شد

قرنلی سازمان هواپیمایی رئیس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری از افتتاح نخستین کارخانه تولید پهپادهای غیرنظامی در شرق کشور خبر داد و گفت: با ساخت این پهپاد ۹۰ درصد در مصرف آب، ۳۰ درصد در مصرف سم یا محلول صرفه جویی می‌شود و از نمونه خارجی  ۲۵درصد ارزان‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان هواپیمایی کشوری، مهدی قرنلی رئیس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری از نخستین کارخانه تولید پهپادهای غیرنظامی در شرق کشور خبر داد.

وی افزود: سیمرغ S۲۰ یک پرنده بدون سرنشین در حوزه کشاورزی است که به همت متخصصان یک شرکت دانش بنیان در مشهد طراحی و ساخته شده است.

قرنلی تصریح کرد: با ساخت این پهپاد ۹۰ درصد در مصرف آب، ۳۰ درصد در مصرف سم یا محلول صرفه جویی و از نمونه خارجی ۲۵درصد ارزان‌تر است.

رئیس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری، افزود: با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه ساخت پهپادهای غیر نظامی، سازمان هواپیمایی کشوری واردات انواع مختلف پهپادها را ممنوع و محدود کرده است.

وی افزود: با هدف حمایت از تولید داخلی پلاک گذاری مختص محصولات تولید داخل است تا تولیدکنندگان بتوانند در شرایط مناسب با توان بهتر به تولید محصولات داخلی ادامه دهند.